VIS-jarruissa on kaikki parhaat ominaisuudet yhdessä vakioratkaisussa.
VIS Standard
VIS Standard -jarruilla muutat vaivattomasti IEC-/NEMA-sähkö- ja vaihdemoottorit jarrullisiksi ensiasennuksen yhteydessä tai myöhemmin jälkiasennuksena. Erillinen VIS Standard -jarrupaketti liitetään IEC-moottoreihin ja vaihteisiin B5- tai B14-laipoilla. Asennustyö on vaivatonta ja nopeaa.
Tekniset tiedot:
- Ohjausjännite 200-500 VAC – yksi jarru, kaikki jännitteet
- Karkaistut akselit vakiona
- Alumiinirunko IEC71-90, valurautarunko IEC100-225, NEMA
- Täysin suljettu rakenne (IP66) suojaa pölyltä ja kosteudelta
- Kulutusta kestävä jarrulevy
- Hiljainen käyttöääni
- Ylivoimaisen suorituskyky, missä tahansa sovelluksessa
VIS ATEX -jarrujärjestelmä
Räjähdysvaarallisiin tiloihin sopiva VIS-jarrujärjestelmä mahdollistaa jarrumoottoreiden käytön ilman moottoreiden muokkausta ja sertifikaattien laajentamista myös ATEX-tiloissa. VIS-jarru on innovatiivinen modulaarinen räjähdyssuojattu puristusjousitoiminen levyjarruyksikkö. Sekä sisään- että ulostulolaipat noudattavat IEC- tai NEMA-standardeja.
Tekniset tiedot:
- Kolmivaiheiset AC-tai yksivaiheiset DC-sähkömagneetit*
- Täysin suljettu
- IP66
- Tehonsyöttö VAC24 - 690 50-60Hz kolmivaihe tai VDC 24 - 300 sisäänrakennetulla tasasuuntaajalla*
- F-luokan eristys
- Lämpösuojattu vakiona bimetallisuojakytkimillä
- Suuri kytkentäkotelo kytkentälevyllä
- Erittäin kestävä rakenne
- Suunniteltu S1-luokan jatkuvaan käyttöön ilman tuuletusta*
- Valurautarunko (teräsrunko IEC 315 -tyypissä)
*riippuen rungosta ja koosta
VIS-jarrun asennusohjeet
VIS-jarruyksikkö toimitetaan kiilaurallisella ensiöholkkiakselilla, joka sopii asennettavaksi esim. moottorin akselille.
VIS-ensiöpuolella laakeria on tärkeää välttää akselin aksiaalinen kuormitus. Ennen jarrun asettamista paikalleen on hyvä voidella akselit esim. kuparitahnalla. Näin ehkäistään korroosiota/kiinni juuttumista.
Jarruyksikön asennus on tapahduttava kohtisuoraan ja laippaliitos ristiin kiristämällä.
Moottorin- ja toisiopuolen laippa materiaali voi olla alumiinia, valurautaa tai terästä.
Jarrun valinta
Jarrun koko määräytyy pääasiassa jarrutusmomentin, kuormituksen, hitausmomentin, jarrutusajan, nopeuden ja käynnistyshetkien määrän perusteella tunnissa.
Jarrujen laskenta liittyy yleensä sallittuun kitkaenergiaan.
VIS-ATEX jarruyksikkö on suunniteltu käytettäväksi räjähdyssuojattuissa tiloissa. Siihen on määritelty raja, joka liittyy levyn suurimpaan sallittuun luistoaikaan dynaamisessa käytössä. Tämä aika on enintään 0,5 sekuntia.
Näin voidaan yksinkertaisen parametrin avulla valita jarru oikein, helposti ja turvallisesti.
Lisätietoja laskelmista sovelluksessasi tai jos levyn luistoajan on oltava pidempi, ota yhteyttä SKS Mekaniikan tekniseen myyntiin.
- nosto
- siirtäminen
- paikoittaminen
Valmistajan tiedostot materiaalipankissa